Beygir Gücü Arttırmak

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Beygir Gücü Arttırmak

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 16:32

Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli?

Bir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir Çok kolay gibi geliyor Fakat, bu o kadar da kolay değil Gücü arttırmayı bir kompleks mühendislik problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz burada sadece üç ana esası ele alacağız
Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız, daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir Hemen hemen bütün motor performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü yükseltirler
Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir Nitro sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur



Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır Diğer yarış yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır Benzinin yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir Benzinin buhar haline dönüştürülmesi kolay bir işlemdir Bu husus temel olarak dışarıya bir bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir Elbetteki motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır 8000 RPM’de çiğ benzinin buhara dönüştürülmesi, yeterince buharlaştırma işleminin harekete geçirilmesinde anahtar; motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur Atomizasyon işlemi çiğ yakıt akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür ve böylece buharlaşma yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma hızlanır Yakıt damlacıklarının ebadı çok önemlidir Büyük bir damla benzin alın ve onu on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız Sonuç, yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur İyi dizayn edilmiş olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük damlacık ebatları meydana getirir İşte bu sebepten dolayı NOS sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur


Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının yoğunluğudur
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 37 misafir