[Araçlar]YARARLI PÜF NOKTALARI [ Mutlaka İnceleyin ]

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

[Araçlar]YARARLI PÜF NOKTALARI [ Mutlaka İnceleyin ]

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:30

Araç kullananlar 2 el araç almak isteyenler bu bilgiler mutlaka okusunlar!!



: 2 EL OTOMOBİL ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ :



Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin

Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını,ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi,çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir

Otomobili mutlaka deneyinTanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya ¤¤¤ürüp kontrol ettirinKaza geçirip sonradan toplanmış olabilir

Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir Yine de aykırı uygulamalar olabilmekteBunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın

Otomobil sahibi ile anlaştığınızda,otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edinTrafik Şube Müdürlüğü'nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra,otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün

Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmaktaBu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlarBu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin


Tehlikeli Durumlarda Yapılması Gerekenler
Kaymanın Kontrolü



Araçlarda kayma lastiklerin yeri tutmamasından dolayı meydana gelir Kaymanın önlenebilmesi çeşitli faktörlere bağlıdır: Aracın önden veya arkadan çekişli olması; kaymaya neden olan yol yüzeyinin kaplı olduğu malzeme veya üzerine yayılmış olan materyalin cinsi (kum, yağ, kar, çiğ, vs) kaymanın şiddetini ve yönünü etkiler Bunlar araçta başlayan kaymayı önleme açısından önemlidir

Arkadan Çekişlilerde:

Arkadan çekişli araçlarda kayma aracın arka kısmının sağa veya sola savrulmasıyla meydana gelir Aracın arka kısmı, ön kısma doğru hareket ederek bazı hallerde tamamen dönmesine ve kontrolün tümüyle kaybolmasına yol açar Bu gibi durumlar, virajlara, aracın yeri tutma limitlerinin çok üstünde girildiğinde veya viraj içinde kuvvetli fren yapıldığında meydana gelir

Araçtaki kaymayı kontrol altına almak için:
* Ayağınızı gaz pedalından çekin Kesinlikle frene dokunmayın Kayma anı frenden dolayı meydana gelmiş ise Ayağınızı fren pedalından çekin Debriyaja basmayın ve direksiyonu çok hafif bir şekilde tutun
* Direksiyonu aracın arka kısmının kaydığı yöne doğru çevirin Aracın arkası sağa doğru savrulmuş ise direksiyonu sağa doğru çevirin Direksiyonu çok fazla turda kaymanın olduğu tarafa doğru çevirmekte iyi değildir Araç bu kez ters yöne savrulabilir Bu yüzden direksiyondaki hareketler kontrollü ve yumuşak olmalıdır

Önden Çekişlilerde:

Önden çekişli araçlarda kaymaya aracın çok hızlı ve ani gazlamalarla -sert hız artırmakla- veya virajlarda ani sürat yükseltilmesiyle meydana gelir

Bu durumda:
* Debriyaj ve fren pedallarından uzak durun (Dokunmayın)
* Aracın direksiyonunu dönmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin ve sert hareketlerden sakının
* Aracı durdurmaya çalışmayın, gaz pedalına yavasça basıp çekerek aracın öne olan ivmesini kontrol altına alın

Dört tekerlek Çekişlilerde:

Dört tekerde kayma genel olarak ani fren yapımı esasında meydana gelir Kaygan zemin üzerinde ani fren aracın tekerleklerinin kilitlenmesine ve aracın kilitlenmesine neden olur Kontrol altına alabilmek için:
* Fren pedalından ayağınızı çekin, aracın tekerleklerinin dönmesini sağlayın
* Debriyaj pedalına dokunmayın
* Direksiyon hakimiyetini tekrar ele aldığınızda, direksiyonu düz tutarak aracı normal konumuna getirin
* Frenleri yavaş bir biçimde pompala¤¤¤¤¤ aracın durmasını sağlayın

Hareket Halindeki Aracın Ön Camının Kırılması:

Hareket halindeki araçlarda, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması kazaya neden olabilir: Cam kırıldıktan sonra öne doğru kaybettiğiniz görüs açısını tekrar kazanmaya çalışın Elinizle camı kırıp görüşü sağlamaya çalışmayın Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park etmeye çalışın Sağ tarafa aracı park ettikten sonra, flaşörleri açın ve dikkatlice aracın dışına çıkın Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı ko¤¤¤¤¤ cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin Gazete kağıdı yoksa bez parçası da kullanabilirsiniz Sonra krikonun arka kısmı ile camı içerden dışarı doğru kırın Bu işlem üst köşelerden ortaya doğru yavaşça yapılmalıdır Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın Bu durumda takabileceğiniz bir gözlük varsa ne iyi Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin Bu arada ihmal edilmemesi gereken bir husus, kalorifer deliklerinin elektrikli bir süpürgeyle temizlenmesidir Ne kadar dikkat edilirse edilsin, deliklere cam parçacıkları düşmüş olabilir

Yüksek Hızla Lastik Patlaması:

Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkası sağa veya sola doğru kaymaya başlar Ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışın Ön lastiklerden biri patladığı zaman araç lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekilir Bu durumda direksiyonla, aracı düz bir doğrultuda tutmaya çalışın ve yavaş frenleme ile durmasını sağlayın

Derin Sudan Geçmek:

Taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken aracınızın hızını kesin Aracın geçtiği kısımdaki suyun derinliği önemlidir Genel olarak araçlar, radyatör pervanelerinin alt kısmına kadar suya girebilirler Normal olarak radyatör pervanesinin yerden yüksekliği 25-30 santimetre arasındadır Bu mesafe aracın tekerleklerinin orta noktası ile lastiklerin yere değdiği nokta kadardır Bu ölçümlerden de anlaşılacağı gibi mütevazi bir aile otomobili 25-30 santimlik bir su birikintisinden geçebilecek yetenektedir Bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürtür Bu su bombardımanı bujilerin ve distribitörün ıslanmasına neden olur ve araç stop eder Tam su birikintisinin ortasında da kalır Suya 1 veya 2 vitesle girin Böyle yapıldığında su lüzumsuz olarak sağa sola sıçramaz Sürat yavaş fakat aracın devri yüksek olmalı Sudan geçiş sırasında vites değiştirmeyin Geçtikten sonrada frenleri kontrol edin Frenler sık ve kesik basılarak kontrol edilebilir

Araçlarda Yangın:

Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir trajedi meydana gelebilir Buharlaşmış benzin tutuşarak deponun alev almasına neden olur Bir süre sonrada araç infilak edebilir Araçta duman tespit edildiği an durdurulmalı Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı Motor kaputu kısmı olarak açılmalı Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur İmkan varsa akü kutup başı sökülmeliYangın söndürücü varsa kullanılmalı; yoksa, battaniye veya oto kılıfından yaralanılmalı Bu örtüler alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir Hava almayan alev söner Olay kum zemin üzerinde meydana gelmişse, alevin üzerine kum atılarak söndürülebilir

Hemzemin geçitlerden Geçerken:

Tren yollarının kara yoluyla kesiştiği geçitlerde çok dikkatli olmak gerekir Sağa sola bakıp oyalanmadan karşıya geçin Büyük bir hızla üzerinize gelen trenin durabilmesi için oldukça uzun bir mesafeye ihtiyaç vardır Araç geçit içinde stop edip kalmışsa hemen yolcuları indirin ve emin bir noktaya geçmelerini sağlayın Aracı iterek karşıya geçmek mümkün değilse, birinci vitese takın ve kontağı açıp kapayın Bu şekilde aracın ileri doğru hareketini sağlarsınız Bu şekilde de hareket ettirmek mümkün değilse, en yakın aracın halatla sizi çekmesini sağlayın

Otomobil Kullanırken !


Genelde sürücüler otomobillerine gereken önemi göstermezler Bu nedenle uzun vadede araçta meydana gelen tahribat, daha önemli boyutlara ulaştığı için, hem emniyet açısından hem de ekonomik açıdan daha büyük masraflar yaratarak tehlike oluşturur Bazı konularda dikkat edilmesi gereken hususları saymak gerekirse ;

Otomobilin periyodik kontrolü sırasında göstergelerin (benzin, yağ, hararet göstergesi gibi) doğruluk payı saptanmalı ve eksilen sıvılar yenilenmelidir

Otomobili uzun süre kızgın güneşin altında bırakmak son derece tehlikelidir çünkü camların kapalı olması iç sıcaklığı arttırıp ön paneli deforme eder Aynı zamanda bu sıcaklık kapı ve cam kenarlarındaki lastiklerde deformasyon ve çatlamalar meydana getirerek suyun otomobile sızmasına neden olur Bunu en aza indirmek için sıcak günlerde camları biraz açık bırakmak, lastikleri vazelinlemek gerekir

Otomobili sıcaktan korumak için bilinenin aksine ağaçlıklı bir yere parketmek son derece sakıncalıdır Çünkü bitkilerden dökülen polen ve benzeri maddeler otomobilin boyasına zarar verir

Ani sis baskını ; İlk sis tabakasına rastlar rastlamaz alınacak önlem ayağı gazdan çekip mutlaka vitesi küçültmektir Bunu başka hiçbir alternatifi yoktur, aksi takdirde kendinizi çok büyük bir tehlikenin içine atmış olursunuz Hızınızı azaltıp görüş mesafesinde yolunuza devam edebilirsiniz

Klimalar ufak bir kompresör yardımı ile işler ve motor gücü kaybına sebep olur Ani akselerasyon gerektiren durumlarda kapatılırsa, güç kaybı önlenmiş olur


Kaza Anında !




Otomobilden çıkmadan önce kendinizin güvende olduğundan emin olun
Kaza yerinden sonra değil önce ve diğer araçların sizi görebileceği bir yerde durulmalıdır

Diğer araçları uyarmak için dörtlü flaşörler yakılmalı ve kaza eğer gece meydana gelmiş ise farlar da yakılarak kaza yeri aydınlatılmalıdır

Eğer yaralı varsa ilk önce ambulans daha sonra da polis çağırılmalıdır

Kontak kapatılmalı ve kaza geçiren araç etrafında sigara ve benzeri mamuller içilmemelidir

Eğer bir yangın durumu söz konusu ise müdahaleye önce yolcuların bulunduğu bölgeden başlanmalıdır Daha sonra yangının başladığı yere ve en son da yakıt deposuna müdahalede bulunulmalıdır


Gece Yolculuğu Sırasında !


Takip mesafesi 3 saniyeye çıkarılmalıdır

Kesinlikle uykulu ve alkollü halde yola çıkılmamalı eğer gerekiyorsa araç güvenli bir yer park edilip dinlenilmelidir

Eğer karşıdan uzunlarını yakmış bir araç geliyorsa kesinlikle cevaben uzunlar yakılmamalı, kısa aralıklarla selektör yaparak yavaşlayın ve farlara bakmak yerine yolun orta sağına bakın



Yağmurlu Havada !

Silecekleri çalıştırmaktan kaçınılmamalı, eskimesini engellemek için ön cam tamamen kapandıktan sonra çalıştırılmamalıdır çünkü bilinen görüşün aksine sileceklerin lastikleri çalışarak eskimez Görüşünüzün kapandığı bir, iki saniye bile son derece vahim sonuçlar doğurabilir

Silecekler sollama esnasında son hızda çalıştırılmalıdır

Kalorifer sistemi ve arka cam rezistansları çalıştırılmalı gerekirse bir bez ile ön cam silinerek görüş alanı yaratılmalıdır

Gündüz dahi olsa kısa farlar yakılmalıdır

Kısa aralıklarla araç güvenli bir yerde durdurularak ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları silinmelidir

Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır

Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir

Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır

Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır

Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır

Özellikle lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den az ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir

Kayma Esnasında !

Eğer yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlarsanız ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın

Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın, unutmayın dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez Eğer kızakladıysanız hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama sakin ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir)

Unutmayın sizi probleme sokan neyse problemden çıkaracak da odur Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert bir şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın

Yola Çıkmadan Önce !

Lastik havalarının tam ve dış derinliklerinin en az 3mm olup olmadığı kontrol edilmelidir

Ön ve arka emniyet kemerlerinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir

Sinyallerin ve farların çalışıp çalışmadıkları kontrol edilmeli eğer aralarında çalışmayan varsa kesinlikle tamir edilmeden yola çıkılmamalıdır

Camlar, sinyaller ve farlar temiz olmalı, görüş tam sağlanmadan yola çıkılmamalıdır

Araçta boşta eşya olmamalıdır Bunlar ani bir fren esnasında ciddi yaralanmalara sebep olabilir ya da meşguliyet vererek tek başlarına birer kaza sebebi olabilirler

Araçta yangın söndürücü ve ilkyardım çantası bulundurmadan yola çıkılmamalıdır

Kalorifer sisteminin çalıştığından ve hava kanallarının (özellikle ön) açık olduğundan emin olmadan yola çıkılmamalıdır Özellikle yağmurlu havalarda kalorifer sistemi ve rezistanslar görüşü sağlamada önemli bir etkendir

Silecek suyu, yağ seviyesi, akü su seviyesi kontrol edilmeli eğer eksikse tamamlanmalıdır
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Re: [Araçlar]YARARLI PÜF NOKTALARI [ Mutlaka İnceleyin ]

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:31

AZ YAKIT TÜKETMENİN PÜF NOKTALARI

Akaryakıt fiyatlarına her geçen gün periyodik olarak gelen zamlar herkesi canından bezdirdi Yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz


Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor

Aracınız fazla yakıt harcıyor mu? Otomobilin konforu, çekişi, aksesuarlarının nasıl olduğundan önce, belki de ilk sorulan soru bu Çoğumuz, süper ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez Lüksünün yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini arttırıyor Öte yandan hep merak edilen konular, aracın ne kadar benzin yaktığı, eğer fazla yakıyorsa bunun nedenleri ve yakıt tüketimini en aza indirmenin yolları oluyor Örneğin aşağıdaki belirtileri hissettiğinizde, aracınızın fazla yakıt yaktığını anlarsınız

Nasıl anlayacaksınız?

• Motorun çekişinde azalma olur
• Egsoz gazı siyah, göz yaşartıcıdır, benzin kokar
• Egsoz kuyruk borusu içinde karbon isi oluşur
• Egsozda patırtılı sesler olur
• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır
• Bilinen miktarda benzinle yapılan kilometrede azalma olur




--------------------------------------------------------------------------------

Teşhisi doğru koyun

Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekiyor Bunun için yakıt deponuzu, tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun Bu sırada kilometre saatinizi okuyun

Diyelim ki; 58500 km'de olsun belirli bir yol gittikten sonra aynı istasyonda ve aynı tabancadan yine tabancanın otomatik durmasını esas alarak deponuzu bir kere daha tam doldurun Kaç litre benzin aldığınızı bir kenara yazın Kilometre saatini tekrar okuyun Toplam kilometre 58750 ve deponun aldığı benzin 25 litre olsun

Şimdi toplam kilometreden, ilk toplam kilometreyi çıkartırsak (58750-58500=250) gittiğimiz toplam kilometre bulunur (250 km) Bunu aldığınız yakıt miktarına böldüğünüzde (250:25=10) aracınızın bir litre yakıt ile kaç kilometre yol gittiği ortaya çıkar

Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar


Araçtan kaynaklanan kusurlar:

Aşağıdaki tavsiyelerin bir kısmı bakım teknisyeni tarafından yapılabilir Ama sizin tarafınızdan yapılabilecek basit onarım ve bakımlar da vardır Bu bakımlar kesinlikle rasgele bir tamirciye değil uzman ve yetkili bir servise yaptırılmalı Bu bakım ve kontroller:

1 Motorunuzun ayar ve bakımlarını (her 5000 km'de) ve uzman kişilere yaptırın

Bu ayar bakımlarında;

a- Hava filtresinin temizliğine dikkat edin Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır

b- Hava filtresini yaz veya kış durumuna göre takın

c- Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır

d- Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır

e- Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır

f- Karbüratörün bakımın yaptırın

g- Rölanti devri katalog değerinde olmalı Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır

h- Bakım teknisyeninizin, rölanti devri ayarını gaz analiz cihazı ile yapılmalı
Sıkı ve tutukluk yapan bir gaz pedalı yakıt tüketimini artırır

2 Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır Yakıt tüketimi artar

3 Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır

4 Ön düzen ayarlarını her 10000 km'de bir kontrol ettiren

5 Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır Havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar


Sürücüden kaynaklanan kusurlar:

Sürücü aracı kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat ettiğinde daha az benzinle daha çok kilometre yapabilir Öncelikle az benzinle çok kilometre gitmenin yolu sabırdan geçer sözünü unutmayalım Eğer ekonomi sizin için ön plandaysa aşağıdaki önerilerimizi dikkatlice uygulayın

1 Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin Zira devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsınız Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olur Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 arttırır

2 Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km arasındadır 90 km'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır Son vitesteki 90 km'lik hız yaklaşık 3000-3300 motor devrine eşittir Diğer viteslerde de motorunuzu 2750-3000 devirler arasında çalıştırın (Bunun için takometreden faydalanın)

3 Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler

a- İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır

b- Ancak şehirlerarası yola çıkarken, hareket göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin

c- Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın

d- Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar

4 Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin

a- Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun

b- Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı

c- İmkanınız varsa sabah veya akşamın geç saatlerinde deponuzu doldurun

d- Depoyu daima dolu bulundurun Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır

e- Özellikle dizel motorlu araçlarda, günlük iş bitiminden sonra depoyu kaliteli motorinle doldurun

f- Bir istasyonun pompasına yanaştığınızda pompanın para kısmının bilhassa sıfırlanmasına dikkat edin

g- Aracınızın motoru hangi benzine göre uyarlanmışsa (süper-normal-kurşunsuz) ona göre benzin kullanın

h- Yakıt deponuzun kapağı kilitli tip olmalı
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Re: [Araçlar]YARARLI PÜF NOKTALARI [ Mutlaka İnceleyin ]

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:31

OTOMOBİLİNİZİN BAKIMI İÇİN BİLGİLER

● Günlük Bakım
● Fren, dönüş ve dörtlü acil sinyal lambalarınızın çalıştığından emin olunuz Lambaları her zaman temiz tutunuz

● Aylık Bakım
● Motor yağ seviyesini kontrol ediniz

Soğutma sisteminden sızıntı olup olmadığını gözle muayene ediniz Radyatör antifriz/soğutucu seviyesini kontrol ediniz Yeni otomobillerde seviye işaretli şeffaf depolar bulunmaktadır 50/50 kalıcı antifriz ve su karışımı ile doldurunuz Dikkat: Motor sıcakken basınç kapağını açmayınız

● Cam silecek suyu deposunu dolu tutunuz Doldurma işleminden sonra, silici lastiklerini, üzerine bir miktar çözücü döktüğünüz bir bezle siliniz

● Kayışları ayda bir kontrol ediniz Aşınmış, yüzeyi camlaşmış veya kavrulmuş kayışları değiştiriniz veya iyi durumda iseler gerginliklerini kontrol ediniz Kayış gerginliği, kasnaklar arasından baş parmağınızla bastırdığınızda 10-15 mm esneyecek düzeyde olmalıdır Esnemiş, şişmiş veya çürümüş hortumları değiştiriniz Kelepçeleri sıkınız

● Fren hidroliğini ve varsa kavrama hidroliğini kontrol ediniz Kapağı açmadan önce fren merkez silindirini temizleyiniz Hidrolik eklemeniz gerekiyorsa, onaylanmış tipte hidrolik ekleyiniz ve muhtemel sızıntı yerlerini kontrol ediniz

● Güç direksiyonu yağını ayda bir kez kontrol ediniz Seviyesi düşük ise yağından ekleyiniz

● Motor çalışır ve sıcak durumda, park freni çekili iken transmisyon yağı seviyesini kontrol ediniz Gerekli ise ekleyiniz Gereğinden fazla yağ doldurmayınız

● Lastik basınçlarını kontrol ediniz ve önerilen basınçta tutunuz Lastik yüzey ve dişlerindeki kesikleri, diğer hasarları ve düzenli düzensiz aşıntıları inceleyiniz Düzensiz aşıntı, tekerlek açı ayarlarının veya balansının bozuk olduğunu gösterir

● Motor ve transmisyon yağlarını ve yağ sızıntları olup olmadığını kontrol ediniz Yağ çubuğunu çıkarıp silerek tekrar yerine takınız ve tekrar çıkararak yağ seviyesini kontrol ediniz Gerekli ise ekleyiniz Gereğinden fazla yağ doldurmayınız

● Bir iki ayda bir hava filtresini kontrol ediniz Kirili ise değiştiriniz

● Akünüzü soğuk havalarda ayda bir, sıcak havalarda haftada bir ve uzun yolculuklarda her gün kontrol ediniz Kabloların sıkı ve oksitlenmemiş olduğundan emin olunuz Eğer kapaklı tipte ise, sıvı seviyesini kontrol ediniz Eksilmiş ise saf su ekleyiniz Dikkat: akünün yakınında sigara içmeyiniz, kibrit veya çakmak yakmayınız

● 6 Aylık veya 10 000 km’lik Bakım
● Motor yağını ve uygulanabilirse yağ filtresini değiştiriniz

● Mekanik vites kutusu yağ seviyesini kontrol ediniz Eksilmiş ise tamamlayınız

● Diferansiyel yağ seviyesini kontrol ediniz Eksilmiş ise tamamlayınız

● Fren balatalarının aşıntı kontrolünü yapınız

● 12 Aylık veya 20 000 km’lik Bakım
● Motoru ayarlayınız, bujileri değiştiriniz (Platin bujiler imalatçının önerisi doğrultusunda değiştirilmelidir)

● Kavrama pedalı boşluk ayarını yapınız (mekanik transmisyonlularda)

● Tekerlek balansı yaptırınız

● Ön düzen ayarı yaptırınız

● Amortisörlerde yağ sızıntısı olup olmadığına bakınız Amortisörün çalışıp çalışmadığını test etmek için, aracı yukarı aşağı sallayınız Sallamayı bıraktığınızda araç hemen sallanmayı bırakmalıdır Aşınmış veya sızdıran amortisörler daima çift olarak değiştirilmelidir

24 Aylık veya 40 000 km’lik Bakım●
● Soğutma sisteminizi boşaltıp yıkadıktan sonra önerilen antifriz ve su karışımı ile doldurunuz

● Fren hidroliğini değiştiriniz

● Hava filtresini değiştiriniz

● Cam sileceklerini değiştiriniz Aşınmış veya sertleşmiş lastiklerde sıvama veya gevşeklik görülür

● Otomatik transmisyon sıvısını boşaltarak yenileyiniz, filtresini temizleyiniz veya değiştiriniz, bantları ayarlayınız (uygulanabiliyorsa)

● Aracın altından, delik kırık veya gevşek egzoz borusu, susturucu ve bağlantıları olup olmadığını kontrol ediniz Hasarlı parçaları değiştiriniz

NOT: Modern taşıt motorlarının çoğunda lastik kam mili kayışı (trigger kayışı) kullanılmaktadır Bu kayışın imalatçının önerileri doğrultusunda değiştirilmesi önemlidir Aksi halde kayış kopabilir ve motor hasarına yol açabilir Önerilen değiştirme periyodları 40 000 km100 000 km veya 45 yıl arasındadır
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Re: [Araçlar]YARARLI PÜF NOKTALARI [ Mutlaka İnceleyin ]

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:31

: HAYAT KURTARAN TRAFİK KURALLARI :



● Taşıt yolu bitişiğinde ve yakınındaki yaya yolu (kaldırım) yoksa banketlerden yürüyün

● Karşıdan karşıya geçişlerinizi, Trafik Polisinin bulunduğu yerlerden o da yoksa yaya geçidi, okul geçidi gibi yerlerden yapın

● Yaya geçidi, okul geçidi ve kaldırımların daima sağını kullanın

● Trafik polisinin düzenleme çalışmalarına, trafik ışıklarına ve işaret ve levhalarına kesinlikle uyun

● Karayollarına trafiği güçleştirecek, tehlikeye düşürecek ve mani olacak şekilde herhangi bir şey bırakmayınız ve dökmeyin

● Trafik ışığı ve yetkilinin bulunmadığı yerlerde, taşıtların uzaklık ve hızını kontrol edip güvenliğinizi sağladıktan sonra en kısa doğrultudan en kısa zamanda karşıdan karşıya geçin

● Yayalar için özel olarak yapılmış alt veya üst geçit, yaya köprüsü veya yaya tüneli gibi yerlerden karşıya geçin

● Devamlı çizgilerde, virajlarda, tepe üstlerinde, dar köprü ve tünellerde ilerisi görünmeyen yerlerde önünüzdeki aracı geçmeyin

● Birden fazla şeritli yollarda trafiği tehlikeye düşürecek şekilde işaret vermeden şerit değiştirmeyin

● Yolun sol şeridini daima geçi için serbest bırakınız, sol şeridi devamlı olarak işgal etmeyin

● 12 Kavşaklardan ve tepe üstlerine yaklaşırken virajlı yollarda ilerlerken süratinizi azaltın

● Yağışlı havalarda yanınızda zincir, takoz ve çekme halatı bulundurun

● Önünüzdeki araç başka bir aracı geçmekte ise sizde onu geçmeye çalışmayın

● Geceleri karşılamalarda kısa hüzmeli farlarla geçiş yapın

● Alkollü iken araç kullanmayın

● Önde giden araçları güvenli ve gerekli mesafeden takip edin

: UZUN SÜRÜŞLERDE NELERE DİKKAT EDİLMELİ :



● Lastiklerin havasını kontrol edin
● Yedek lastiğinizi kontrol edin
● Lastik diş derinliklerine bakın
● Rot-Balans ayarlarınızı kontrol ettirin
● Frenleri kontrol ettirin
● Radyatördeki antifiriz miktarını ölçtürün
● Silecek lastiklerine bakın
● Silecek suyunu tamamlayın
● Motor yağını kontrol edin
● Elektirik aksamını kontrol edin(uzun/kısa far; sinyaller; stop lambaları; park/gabari)
● Araç altına mutlaka göz atın Yağ ve su kaçağı varmı kontrol edin
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Re: [Araçlar]YARARLI PÜF NOKTALARI [ Mutlaka İnceleyin ]

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:31

: VİRAJLARDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR :



Virajlara Giriş

Doğru Viraj Alımında Geçerli 2 Genel Kural

Viraj alımında geçerli ilk kural "yavaş gir - hızlanarak çık" şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır "Önce dış -sonra iç- tekrar dış" olarak adlandırabileceğimiz ikinci kural ise virajı dönülmesi mümkün en geniş açıyla dönebilmemizi ve dolayısıyla otomobilin yere daha fazla tutunmasına yardımcı olmayı amaçlar Bu her iki kural da doğru viraj almanın mantığını anlatmak için yazılmıştır ve sizle birlikte diğer araçların da seyir halinde olduğu normal trafikte uygulanması son derece tehlikeli sonuçlar doğurabilir Bu sebeple tuninglinx olarak günlük trafikte size ayrılan yol çizgilerine uymanız gerektiğini hatırlatırız

Yapılan Hatalar

Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja otomobilin yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır Eğer dikkatli bir sürücü iseniz diğer araçlarla birlikte viraja girdiğinizde çoğu sürücünün hızını ayarlayamamaktan ötürü neredeyse viraj çıkışına kadar fren lambalarının yandığına şahit olmuşsunuzdur Bunun, şüphesiz ki viraj alımında uyulması gereken belli kuralları uygulamamaktan kaynaklanan nedenleri vardır

Şekil 1'de yanlış şekilde girilen bir viraj görülmektedir Fren noktasında otomobilin bulunduğu yanlış konum ve hızını ayarlayamamaktan ötürü, virajın orta noktası olan apex’te viraj açısının ne kadar keskinleştiği rahatlıkla görülmektedir Sonuç olarak bu noktada aracı neredeyse durma noktasına varacak kadar yavaşlatmak mecburi hale gelmektedir

Virajları Doğru Almak

Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:

Şekil 2 doğru şekilde viraj alımını göstermektedir Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır Şekilden de anlaşılacağı üzere, viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır

Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde "apex" olarak gösterilen virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz

Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır) Orta noktada (apex’te) otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti maksimumdadır Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır

Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur Ancak gaz verirken otomobili kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir

: KASKO YAPTIRIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ :



Fiyatın öncelikli tercih olarak dikkate alınmaması gerekirHasarı en çabuk ve eksiz ödeyen firmaların tercih edilmesi gerekir

● Poliçede belirtilen araç değeri,aracınız yeni ise anahtar teslim fiyatı,kullanılmış ise piyasa fiyatı ile aynı olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir

● Ferdi Kaza Sigortası ve İhtiyari Mali Mesuliyet Sigortasından verilen teminatlara ve ödenecek prime dikkat edilmesi gerekiyorPiyasada primi düşük göstermek amacıyla bu teminatlar düşük tutuluyor

● Poliçedeki genel ve özel şartların iyi okunması gerekiyorGrev,lokavt,deprem,sel gibi teminatların bulunup bulunmadığının kontrol edilmesi gerekiyor

● Teminatlar dışında dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise primlerin ödeme tarihleriÇünkü poliçede yazılı tarihlerden itibaren 15 gün içinde prim taksisi ödenmediği takdirde,sigorta teminatı durduruluyorBu tarihten sonra meydana gelecek hasarlar ise ödenmiyor

● Prim taksitleri acentelere veya şirketlere elden yatırıldığında karşılığında mutlaka makbuz alınması gerekiyor

● Poliçenin enflasyona karşı endeksli olup olmadığına dikkat etmek gerekiyor

● Hazine müsteşarlığı tarafından her üç ayda bir belirlenen ve şirketlere bildirilen araç kasko değeri esas alınarak,kasko poliçesinin düzenletilmesi gerekiyor
Kaza sonrası yapılması gerekenler:

● Kaza sonrası otomobiller hareket ettirilmeden ilgili trafik şubelerine haber vermek ve trafik polislerinin zabıt tutmalarını beklemek gerekiyor(Eğer kaza bölgesinde trafik şubeleri yerine jandarma varsa,jandarmalar zabıt tutuyor)

● Alkol muayenesi yapılması gerekiyor

● Sürücünün kazanın meydana geldiği yerden veya tutanaklar tutulduktan ve araç tamirhaneye çekildikten sonra sigorta şirketlerine haber vermesi gerekmektedir

● Bu işlemler sonrasında sigorta şirketi hasarın bedel tespiti için eksper gönderirEksperin hasar tespit çalışmaları sırasında hasar dosyasının tamamlanması ve para alınabilmesi için tutulan tutanağın tasdikli örneğini,alkol muayenesi örneğini ve aracın ruhsatının fotokopilerini tamin etmesi gerekiyor

● Aracınızın hasarlı durumunu gösteren fotoğrafları çektirmesi gerekiyor
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Google [Bot] ve 18 misafir