Fren Limiti

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Fren Limiti

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:10

Fren pedalına tekerleklerin tam kilitlenme noktasından bir parça daha az bir basınç uygulanarak yukarıda sözü edilen olumsuz durumların ortaya çıkmasını önlerken fren mesafesi ve süresini en az değerde tutmaktır

Fren limiti bir çok parametreye bağlı olarak değişim göstermektedir Bunları iki grupta toplamak mümkündür

1 Fren limitini alçaltan (tekerleklerin daha kolay kilitlenebileceği) etkenler:

- Meyil inme

- Sıklıkla tekrarlanan tümsekler ve çukurlar

- Gevşek yüzey kaplamaları (tozlu, mıcırlı ve toprak yollar)

- Su, yağ, çiğ gibi kayganlığı arttırıcı etkiler

- Büyük kamber açıları ve yolun gidiş doğrultusuna dik yöndeki eğimi

- Aşırı sıcak veya soğuk lastikler

2 Fren limitini yükselten etkenler:

- Meyil tırmanma

- Temiz ve kuru yol yüzeyleri

- Uygun sıcaklıktaki lastikler

Yapılması gereken şey; sürüş esnasında yukarıdaki etkenlerin varlığını ve değişimini sürekli olarak izleyip değerlendirerek fren limitine olacak etkilerini göz önüne almaktır Diğer bir değişle yol durumu değerlendirilmeli ve tekerlekleri kilitlemeksizin en yüksek fren gücü uygulanacak şekilde pedala uygulanan basınca karar verilmelidir
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir