Kapsamlı teknik bilgi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Kapsamlı teknik bilgi

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 16:45

ABS
Panik tren anında tekerleklerin kilitlenmesini Önleyen elektronik sistem Air Bag System (Hava Yastığı)

AERODİNAMİK
Hava akımı bilimidirOtomobiller için çok önemlidir, çünkü düşük rüzgar direnci ile yakıt tüketimi de düşer En iyi direnç değeri otomobiller için cw = 0,26 iken arazi araçlarının kötü aerodinamiği ile 0,45 e dek çıkabilir

AKS
Otomobil eksenine dik bir mil olup, üzerinde bir veya daha fazla tekerlek döner

Aktarma Organları
Motor gücünü tekerleklere aktaran organlardır Pek çok parçadan oluşur ve motor gücünü tekerleklere bir vites kutusu üzerinden aktarır

Aktif Gergili Emniyet Kemerleri
Çarpışma anında çok hızlı şekilde kemer gerilerek yolcuyu tepki hareketinden korur

Aktif Güvenlik
Otomobilde güvenliği arttıran elemanların tümü, ABS, ESP, lastikler, aracın aerodinamik yapısı, trenler, yol tutuşu gibi

Anti Blocker System
Panik tren anında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen elektronik sistem

ASR
Antı-Schlupf Regelung (Antı-patinaj kontrolü) Çekiş sağlayan tekerlerin boşa dönmesini engeller ve sürüş stabilitesini yükseltirİki yolla olur elektronik olarak motor gücü azaltılır ve 1 veya dönen teker frenlenir ASR, Mercedes tarafından kullanılan kısaltmadırTractıon Control, farklı üreticiler tarafından farklı şekilde kullanılır ETC, TC veya TCS gibi

Abs Fren Sistemi
Tekerlekleri kilitlemeden frenleme yapılmasını sağlayan sistemdir ABS tren sistemi özellikle kaygan zem inlerde yapılan ani frenlemelerde tekerleklerin kilitlenmesini önler Ani frenlemede tekerleklerin kilitlenmemesi ise aracın manevra ve kontrol yeteneğini önemli ölçüde arttırır

Airbag (Hava Yastığı) - SRS (Suplementary Restraint System)
Hava yastığı çarpışmalara karşı yolcuyu koruma derecesi son derece yüksek olan bır ek koruma sistemidir Hava yastığı bir çarpışma sırasında algılayıcılardan gelen uyan sonunda şişerek çarpışma yönünde yolcuyu karşılayan koruyucu bir kalkan oluşturur

Beygir Gücü
Belli miktarda bir güç ölçüsü: dakikada 33 000 ft-lblik (foot-pounds) veya saniyede 75 kg metrelik

Bi-Xenon
Bı-Xenon farlar, günümüzün en gelişmiş ve en güçlü far teknolojisidir B-xenon ismi, uzun ve kısa farlar için iki ayrı xenon ampul kullanılmasından gelmektedir Xenon farın dalga boyu ve dolayısıyla maviye yakın olan rengi güneş ışığına çok yakın olduğu için, gece sürüşünde karşıdan gelen sürücünün gözünü almaz ve yansımayı en aza indirir Xenon gazının içinden geçen ışık, 70 mm çapındaki hareketli lensten yansı geniş ve uzun mesafeli uzun far etkisini yaratır

Boş Ağırlık
Kullanıma hazır bir otomobil, yüzde 90 dolu yakıt deposu ve 75 kg lık bir sürücünün toplam ağırlığı

CDI
Common rail dizel direkt enjeksiyonun Mercedes tarafından kullanılan kısaltmasıdır

Common Rail
Ortak akımla tüm enjeksiyon ağızlan yüksek basınçlı tek bir akıma maruz kalır Enjeksiyon zamanı elektronik olarak ayarlanır Dizel motorlarda kullanılan yüksek basınçlı enjeksiyon sistem

Cruise Control
Hız sabitleyici sistem

DIN
Dtsches Insitut tür Normung, Tüm Ölçümlerde kullanılan Alman endüstri nomıu, 1 DIN= 112 SAE

Fren Sistemi EBD
Elektronik tren gücü dağıtıcısı

Elektronik Ateşleme Sistemi
Bataryalı ateşleme sistemi parçalarına ek olarak, distribütörde manyetik ünite ve kontrol ünitesi ile donatılmış sistemdir Elektronik ateşleme sistemi, manyetik alandaki değişmelerin meydana getirdiği elektrik akımı prensibine dayanır Bu sistemde birbirine temas eden hiçbir parça yoktur Kla ateşleme sisteminde 9 Önılen platin ve meksefe, ateşleme sisteminde yer almaz Bu sistemde motor ateşleme zamanı fabrikada ayarlanır ve bu ayar hiçbir şekilde aracın yaptığı kilometre arttıkça değişmez, sabit kalır

Emniyet Kemeri Çeşitleri
Aktif gergili emniyet kemeri sistemlerinde Emniyet kemerindeki boşluğu almak için (Özellikle kışın kalın giysiler giyildiğinde) bir algılayıcıya bağlı bir gergi sistemi, devreye girerek yolcu emniyet kemeri üzerine yüklenmeden Önce kemeri gerer Böylece yolcunun hareketi en aza indirgenir İki tip gergi sistemi vardır; yaylı ve ateşlemeli Yaylı tip; algılayıcıdan gelen uyan sonucunda bir yay tetiklenir ve emniyet kemeri gerilir İkinci tipte ise hava yastığında olduğu gibi bir ateşleme mekanizması kullanılır Darbe uyarısı geldiğinde bir gaz ateşlenerek emniyet kemeri gerilir Bu sisteme “piroteknik’ de deniliyor

Emniyet Kemeri Yükseklik Ayarı
Emniyet kemerinin farklı boylardaki insanlara göre ayarlanabilmesini sağlar

ESP
Elektronik Stabilite ProgramıTekerlerin tekil frenlenmesi ile aracın yolda kalmasını sağlarMrajda arka kısmı savrulurken (grafik) virajın dışındaki teker frenlenirSlalom testlerinde ESP’ nin sağladığı yararlar açıkça görüldü ve giderek artan sayıda araçta güvenlik donanımı olarak yer buluyor Elektronik savrulma önleyici sistem

Fren Beygirgücü
Motor tarafından üretilip aracı hareket ettirmek için kullanılan güçtür (Motorun volanından veya kasnağından alınan güç)

Hatchback
Bagaj kısmı kabine dahil, 5 kapılı otomobiller

Hava Yastığı
Bar çarpışma anında sensör aracılığı ıle şişen ve yolcuları koruyan torbaYaşamına 1980 yılında Mercedes S-sınıfında sürücü hava yastığı olarak başladı 88 yılında yolcu içinde sunulduYayılması ise 92 sonunda kompakt Golf’ te ter alması ile başladı,Yakın geçmişte yanal çarpışlara karşı yan hava yastıkları da üretiliyor,Kalça ve kafaları koruyor Yan ve baş hava yastıklarının açılma sürelerinin çok daha kısa olmaları gerekiyor, çünkü yanal çarpma etkisi daha kısa sürede içeriye aktarılır

Intercooler
Turbo kullanılan motorlarda havayı soğutan sistemdir

Isa Göstergeleri
Otomobillerde bulunan ısı göstergeleri, gaz basınçlı ve elektrikli ısı göstergeleri olmak üzere ikiye ayrılır Isı göstergeleri motor ve radyatör içindeki sıcaklık derecelerini veren göstergelerdir

Kapı içi güvenlik barları
Yan çarpmalarda yolcuları korumak için kapıların içine yerleştirilen sağlam çelik çubuklar

Karoser
Aracın saçtan yapılmış kısmıdır Bu kısımda pencereler, kapılar, koltuklar yolcu ve motoru koruyan kısım bulunur

Klima
Buzdolabı gibi çalışır Kompresuor aracılığı ile gaz maddesi basınç altına alınır ısınır ve sıvılaşır sonra soğutulurBuharlaştıktan sonra hemen hızla soğutulurKompresuor motoru için yakıt tüketimi hafif yükselir

Kokpit
Otomobillerde sürücünün oturduğu kısma kokpit denir

Lastik
Otomobil tekerleği şeklinde yapılmış dış ve boru şeklinde yapılmış iç lastikten oluşur Otomobilin gidişini ve yaylanmasını sağlar

Lastik Yanağı
Otomobil lastiğinin yan yüzüne lastik yanağı denir

Pasif Güvenlik
Bir kaza durumunda yolcuların güvenliğini sağlayan etkenlerdir Emniyet kemerleri, airbag kapı içi çelik barlar, arabanın darbe emme yapısı vs gibi

Şasi
Aracın önemli parçalarını kapsayan bir ünitedir Genellikle karoseri dışında, otomobilin bütün parçalarını kapsar

Tork
Newtonmetre cinsinden motorun gücüdürPistonlardan krank miline verilen etken güce bağlıdır Döndürme veya burma çabasıdır Metre kilogram veya pound-foot’la ölçülür

Yağmur Sensörü
Optik sensörler, on camın ıslandığını belirtir ve cam silecekleri çalışmaya başlarBu sırada varsa açılır tavan da kapanır
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir