Şanzımanda yeni dönem

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Şanzımanda yeni dönem

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 13:09

94251FD0846D2544A14D20CEr.jpg
94251FD0846D2544A14D20CEr.jpg (15.53 KiB) 894 kere görüntülendi
Ünlü şanzıman üreticisi ZF, Viyana Motor Sempozyumu'nda start-stop sisteminin otomatik şanzıman bir arada kullanılmasına olanak sağlayan HIS sistemini tanıttı

Start-stop sistemi yakıt tüketimini düşürmeye yardımcı oluyor Sistem, sürücünün herhangi bir müdahalesi olmadan duran otomobilin motorunu otomatik olarak stop ediyor Sürücü harekete geçmek istediğinde ise aynı sistem, motoru tekrar çalıştırıyor

BMW, ürün gamındaki birçok modelde bu teknolojiyi kullanarak yakıt tüketimini düşürme ve emisyon azaltma gibi kavramlarda öne çıkıyor Ancak bu noktada bir kısıtlama söz konusu, çünkü BMW start-stop sistemini sadece 4 silindirli motor ve manuel şanzımana sahip araçlarda bu teknolojiyi müşterilerine sunabiliyor Müşterinin otomatik şanzıman tercih etmesiyle ise BMW adeta çaresiz kalıyor, çünkü start-stop sistemi otomatik şanzımanla birlikte kullanılamıyor
san1.jpg


Bunun sebebi ise çok basit Motor stop edildiğinde otomatik şanzımanda bulunan yağ pompası devre dışı kalıyor Dolayısıyla şanzımanda basınç olmuyor Böylece şanzıman içinde bulunan debriyaj, kavrama veya fren gibi fonksiyonlar yerine getirilemiyor Motordan tekerleklere güç aktarımı olmadığından harekete geçilemiyor

Gerçi motor çalışır çalışmaz şanzıman içerisinde yağ pompası da hemen yağ pompalamaya başlıyor Ancak marş motoru sistemi 350 ms gibi bir sürede aktif hale getiriyor Şanzıman içerisindeki yağ basıncının sistemin çalışması için gerekli olan basınç seviyesine ulaşması içinse bu sürenin iki katına gerek duyuluyor

Bunu ise hiçbir müşteri anlamak veya kabul etmek istemiyor
Gerekli olan 6 barlık basıncın oluşabilmesi için önce şanzımana ait bütün hareketli parçaların belli bir yağ hacmine ulaşması gerekiyor Ancak bu durum da çözümsüz değil

Çözümlerden biri yağ pompasını motordan ayırıp bağımsız bir elektromotor kullanmak olabilir Ancak bu durumda ses izolasyonuna ciddi bir yatırım yapmak gerekiyor Sonuç olarak motor stop edildiğinde yağ pompasının çalışma sesini bastıracak herhangi başka bir ses olmayacak Üstelik bu elektromotor aküye yüklenecek
sn1.jpg
sn2.jpg
[/b]
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir