Taşıtlarda kendinden beklenen bazı görevleri yerine getirmesi için yağlar kullanılır Motorların yağ haznesine konurlar buradan bir pompa yardımı ile krank ve piston kolu yatakları, kam mili ve tertibatına, eğer varsa kompresör ve türbin mili yataklarına gönderilir Pompalandıkları yerde yerlerde yağlama görevini tamamladıktan sonra kartere geri dönerler Otomotiv sektörünün taleplerini karşılamak için belli miktarda katıklar içerebilir
Başlıca yağ ve yağlama sistemi arızaları şu şekildedir:
Yağ Basınç kontrol süpabı yağ kaçırıyor:
Basınç kontrol supabının basınç ayarı düşüktür (Yağ pompası üzerinde)
Basınç kontrol supabının yayı zayıflamış yahut kırılmıştır
Supap yuvası aşınmış yahut eğilmiştir
Plancır tip supabın yüzleri aşınmıştır
Plancır tip supap açık olarak sıkışmıştır
Bilya tip supap bozulmuştur
Pompanın tahliye borusu yahut kanalında kaçak vardır
Motorda Yağ Kaçağı
1- Yağ karterinde boşalma tapası gevşek yahut tapa contası bozuktur
2- Yağ karterinde çatlak yahut delik vardır
3- Karter contası şu sebeplerden kaçırmaktadır:
Vidalar gevşektir
Conta bozulmuştur
Conta yerine iyi oturmamıştır
Karterin flanş kısmı eğilmiştir
4- Eksantrik mili dişlileri kapak contası aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:
Cıvatalar gevşektir
Conta bozulmuştur
Conta yerine iyi oturmamıştır
Kapağın flanş kısmı eğilmiştir
Kapağın bağlandığı motor kısmı kaçırmaktadır
5- Anamil ön keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:
Yağ keçesi yıpranmıştır
Keçe yanlış takılmıştır
Anamil muylusu ve pule yatak kısımları oyulmuştur
Pule veya damper gevşemiştir
Keçe yahut kapak merkezden kaçmıştır
Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır
6- Arka anamil keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:
Keçe yıpranmıştır
Kullanılan keçe yerine uygun tipte değildir
Arka yatak aşıntısı büyümüştür
Anamil muylusunda oyuklar meydana gelmiştir
7- Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır
8- Eksantrik milin arka kısmındaki tapa yeteri kadar sıkı olmadığından, yerine iyi yerleştirilmediğinden, yuvasının bozulmuş veya eksantrik mil boyuna boşluğunun çoğalmasından yağ kaçırmaktadır
9- Yağ donanımı dış bağlantılarının herhangi biri kaçırmaktadır
10- Yağ filtresi kaçırmaktadır
11- Distribütör yuvası kaçırmaktadır
12- Supap kapağı; bağlantı cıvatalarının gevşek olmasından, contasının bozuk veya yerine iyi takılmamış olmasından veya kenarlarının eğilmiş olmasından yağ kaçırmaktadır (L tipi motorlarda)
13-Külbütör kapağı cıvatalarının gevşek oluşundan, contanın kopuk oluşundan yahut contanım yerine iyi oturmamasından veya kapak ağzının eğilmiş olmasından kaçırmaktadır
14- Yağ pompası dışarıda olan pompalarda pompa bağlantı cıvataları gevşemiş yahut contası bozulmuştur
15- Karter havalandırma tertibatının bozulması yahut borusunun tıkanması karterde basıncın yükselmesine sebep olduğu için yağ kaçağı olmaktadır
16- Yağ basınç kontrol supabı motorun dış tarafına yerleştirilmişse cıvataları gevşektir, yahut contası bozuktur
Fazla Yağ Sarfiyatı
Dışta yağ kaçağı vardır
Piston segmanları aşınmış olduğundan yağ kaçırmaktadır
Motor çalışırken egzoz borusundan mavi duman çıkıyorsa bu, umumiyetle Segmanların yağ kaçırdığına işarettir Bazen sekmanlar yuvalarına mumlaşma sebebiyle sıkışabilir Böyle hallerde depoya uygun solvent (eritici) koymak suretiyle sekmanlar motor açılmadan serbest hale getirilebilir
Piston ve silindirler aşınmıştır
Silindir gövdesi kapak cıvatalarının sıkılmasıyla çarpılmıştır
Emme supabının kayıtları ve supap sapları arasındaki boşluk, silindire yağ kaçıracak kadar büyümüştür
Vakum pompası diyaframı delinmiş olduğundan, karterden emme manifolduna yağ emilmektedir
Ana ve biyel yataklarının fazla aşınmış olması, fazla miktarda yağın silindir duvarlarına sıçramasına sebep olmaktadır
Yağ basınç kontrol supabının arızalı veya tıkanmış oluşu sebebiyle yağlama yağının basıncı çok yükselmiştir
Piston pimleri basınçlı olarak yağlanıyorsa pimin gevşek olması silindire yağ geçişini çoğaltmaktadır
Motorda çok ince yağ kullanılmıştır Yahut soğukta uygun kalınlıkta olan yağın kalitesi iyi olmadığı için, motor ısındığı zaman çok incelmektedir Bu sebeple motorun yağ sarfiyatı yükselir
Düşük Yağ Basıncı
Basınç göstergesi yanlış göstermektedir
Basınç göstergesine gelen borunun deliği daralmıştır (Motorda)
Yağ sulanmıştır Yahut istenilenden ince yağ kullanılmaktadır
Pompada yağ basınç kontrol supabının basınç ayarı çok düşüktür
Basınç kontrol supabının yayı zayıftır
Yağ pompasının elemanları aşınmıştır
Yağ pompasının eleman yuvası ve kapağı aşınmıştır
Yağ pompasının gövdesi yahut kapağı gevşektir
Yağ pompasının contası bozulmuş, yanlış takılmış, yahut çok incedir
Pompa emme borusunda hava kaçağı vardır (Karterde yağ seviyesi düşüktür)
Yağ pompası yüzücü süzgeçte hava kaçağı vardır
Pompa emme borusu veya süzgeci suyla, mumlaşmayla ve donma sebebiyle, tıkanmıştır
Yağ boşaltma borusunda kaçak vardır
Yüksek yağ basıncı
Basınç göstergesi arızalıdır
Kullanılan yağ çok kirlidir
Basınç kontrol supabının basınç ayarı yüksektir
Basınç kontrol supabının yayı çok serttir
Plancır tip tahliye supabının kanalı tıkalıdır
Plancır tip tahliye supabında mumlaşma yüzünden, yahut plancırın yerine sıkışık durumda olmasından tutukluk vardır
Pompanın yağ basma kanalında tıkanıklık vardır
Yağlama Sistemi Arızaları
Yağlama Sistemi Arızaları
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 20 misafir