Hızlı oto kullanmak iyi şoförlük mü?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Hızlı oto kullanmak iyi şoförlük mü?

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 13:13

Türk şoförler kendilerini dünyanın en iyi sürücüsü zannediyorlar Hızlı kullanmanın iyi sürücülükle ilgisi olmadığını bir türlü düşünülmüyor

Türkiye'de birçok sürücü hızlı otomobil kullanmanın 'iyi sürücü' olmak olduğu gibi yanlış bir düşünceye sahip Bu düşüncenin ne denli yaygın olduğunu yüksek hızın neden olduğu trafik kazaları açıkca ortaya koyuyor Oysa iyi sürücüler otomobilin belli durumlarda nasıl tepki gösterdiğini bilir ve araca hakim olmayı öğrenir

Bu trafikte güvenliğin temel ilkesidir Aracınızın virajda, ıslak ya da kuru zeminde nasıl tepki vereceğinizi bilirseniz, hayata tutunursunuz İyi araç kullanıyorum, ben iyi sürücüyüm demek için şunlara dikkat edin

Kuru zeminde


'S' şeklinde bir viraja hızlı girdiğinizde, ön takım virajın içine doğru kırılmıştır, araç dışa savrulur Bu durumda sert bir fren ön tekerlekleri kilitler ve araç yoluna düz devam ederek olası bir engele çarpar


Çözüm: Arka tarafın kaymaması için ayağı gaz pedalından kademeli olarak çekmektir Böylece araç tekrar normal yörüngesine devam eder Araçyumuşak bir şekilde neredeyse aynı hızda çıkar


Bir önceki yavaşlama aşamasında olduğu gibi, hızlanma da kademeli olmalı, sert direksiyon hareketlerinden kaçınılmalıdır Aksi taktirde aracın dengesi bozulabilir



Islak zeminde


Karşınıza bir engel çıkıyor, ama bu sefer yol çok kaygan Genellikle sert yapılan bir fren, dört tekerleği de kilitler Bu durumda ne yapmalı? Tekerleklerin yolu yeniden kavramaları için ayağınızı frenden çekin ve yeniden kilitlenmeleri için frene bu sefer yavaşca basın


Önemli nokta: Durumu düzeltmek için tekerlekleri hafifçe engele doğru kırın Aynı manevra, karlı zeminde çok daha yavaş bir şekilde yapılmalıdır Arka tekerlekler kiletleniyor ve araç içe savruluyor


Buradan aracın önden çekişli (daha yaygın) veya arkadan itişli olmasına göre iki çözüm vardır Önden çekişli araçlarda: Aracın kıç atmasını engellemek için direksiyonu ters yöne kırmak ve aniden hızlanmak gerekir


Arkadan itişlilerde: Ön takımın yolu yeniden kavraması için ayağınızı fren pedalından yavaşça çekin ve aracınızı direksiyondan ziyade gaz pedalıyla yönlendirerek direksiyonu hızla ters yöne kırın
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir