Amortisörler, bozuk yol koşullarının da etkisiyle kısa zamanda aşınabilir Ancak bu aşınma ilerlerken sürücü bunun hemen farkına varmayabilir Aşınmanın farkına varmayan sürücü, otomobilini aşınan amortisörün durumuna göre kullanır Yine de bazı belirtilerden amortisörün aşınıp aşınmadığını anlamak mümkün
Ani fren yaptığınızda otomobilinizin ön tarafı her zamankine göre daha çok öne yatıyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörleriniz aşınmış demektir Bunlar dışında amortisörlerin arızalı olup olmadığını test etmenin başka yöntemleri de var
İşte amortisörlerle ilgili sorunlar ve çözüm yolları:
Süspansiyon çok sertse
Özelliğini kaybetmiş amortisör
Yanlış seçilmiş amortisör
Yanlış seçilmiş helezon
Çözüm:
Aracınızı mutlaka amortisörü takana kullandırın
Amortisör ve helezonları kontrol ettirin ve gerekirse yenileyin
Aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için, amortisörlerle birkaç kilometre yol gidin
Çok yumuşaksa
Arızalı amortisör
Kişisel yorum
Aşınmış iç parçalar
Zayıflamış helezon
Yanlış seçilmiş amortisör
Çözüm:
Amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi
Yol tutuş zayıfsa:
Amortisör değiştirildikten sonra rot ayarı yaptırılmaması
Uyumsuz amortisörlerin dengesizliğe neden olması
Çözüm:
Daima çift olarak değiştirilmesi İdeali dördünün birden değiştirilmesidir
Ön amortisörleri değiştirdikten sonra mutlaka ön düzen ayarının yaptırılması
Çökme varsa:
Kırık veya yorgun helezonlar
Yanlış seçilmiş amortisör
Kilitlenmiş amortisör
Çözüm:
Doğru yaylarla değiştirin
Amortisör kilitlenmişse komple değiştirin
Lastik düzensiz aşınmışsa:
Yanlış lastik basıncı
Yanlış rot ayarı
Düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler
Aşırı yumuşak süspansiyon
Aşınmış amortisörler
Kişisel sürüş sitili (aşırı spor)
Çözüm:
Lastik basıncını kontrol edin
Ön takım ayarını yaptırın
20 bin kilometrede bir amortisörleri kontrol ettirin
Gürültü varsa:
Gevşek toz tüpü
Aşınmış montaj parçaları
Kötü monte edilmiş amortisörler
Yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler
Yanlış montaj parçalarının kullanımı
Çözüm:
Montajın kontrol edilmesi
Gerekirse amortisörlerin veya montaj parçalarının değiştirilmesi
Diğer süspansiyon elemanlarının kontrol edilmesi
Direksiyon titriyorsa:
Kötü tekerlek balansı ve rot ayarı
Dengesiz aşınmış frenler veya fren diskleri
Aşınmış direksiyon amortisörü
Kötü monte edilmiş amortisör
Çözüm:
Aşınmış parçaların değiştirilmesi
Amortisör montajının kontrol edilmesi
Yağ kaçağı varsa:
Montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili
Hasarlı toz tüpü
Toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör
Aracın çok tozlu ortamda kullanılması
Aşınmış keçe
Kaynağı kötü yapılmış amortisör
Hasarlı amortisör tüpü
Paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe
Çözüm:
Amortisörün değiştirilmesi
Gaz kaçağı varsa:
Hasarlı keçe
Gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı
Üretim sırasında gaz konmaması
Çözüm:
Amortisörün değiştirilmesi
Bozuk amortisörün otomobil üzerindeki etkileri:
Direksiyon sertleşir
Amortisör ve helezonları kontrol edin ve gerekirse yenileyin
Otomobilin süspansiyon sisteminin yerine oturması için biraz yol yapın
Frenler zayıflar
Aşınan amortisör, otomobilin fren mesafesini uzatır 80 km/s hızda kuru ve düzgün olmayan yolda fren mesafesi 26 metre artar 50 km/s hızda virajda fren mesafesi 23 metre artar Bu da emniyetli bir duruşla bir kaza arasındaki farktır Frenleri kontrol ettirin veya amortisörleri yenileyin
Süspansiyon yumuşar
Amortisörünüzü veya helezonlarınızı kontrol edin, gerekirse yenileyin
Yol tutuş zayıflar
Ani manevra sırasında, iyi bir amortisör daha iyi kontrol sağlar Amortisörleri yüzde 50 aşınmış bir aracın virajdaki maksimum emniyet hızı, kuru bir zemindekine oranla maksimum emniyet hızı yüzde 10 azalır Amortisörlerin mutlaka değiştirilmesi gerekir
Islak zeminde kayar
Yüzeyi 6 mm suyla kaplı bir yolda amortisörleri yüzde 50 aşınmış önden çekişli bir araç, amortisörleri yeni olan bir araca göre yüzde 10 daha düşük hızda kaymaya başlar Amortisörlerin mutlaka çifter çifter ya da tercihen dördünün birden değiştirilmesi gerek Ön amortisörleri değiştirdikten sonra daima bir ön takım ayarı yaptırın
Direksiyon titrer
Aşınmış parçaları değiştirin ve amortisör montajını kontrol ettirinParlama Aşınan amortisör sarsıntıya yol açar Farlar etkilenir ve karşıdan gelenin gözünü alır
Lastikler aşınır
Amortisörlerin görevini görmemesi durumunda lastikler farklı yerlerden aşınır
Kullanımı zorlaştırır
Normal koşullar altında bozuk amortisörler, sürücünün yorgunluğunu artırır ve reaksiyon süresini yüzde 26 oranında geciktirir Amortisörünüzü kontrol ettirin
Amortisör Arızasının Tespiti ve Çözümü
Amortisör Arızasının Tespiti ve Çözümü
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir