Jant alırken nelere dikkat edilmeli
Jant alırken nelere dikkat edilmeli
Otomobil teknolojisinde kısa sürede yaşanan baş döndürücü gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da kendini gösteriyor Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve
yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor Bununla birlikte, son yıllarda yapılan araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu gösteriyor Bu nedenle jant hazırlanırken, mümkün olduğunca dayanıklı ve aynı zamanda kollu tasarım olmasına dikkat ediliyor Otomobil yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor ve böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor
Ölçüsü nasıl olmalı ?
Otomobilin motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlar, jant ölçülerinin belirlenmesinde büyük rol oynuyor Yüksek güç üreten bir motorun gücünü yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor Dolayısıyla lastikle jant genişliği uyumlu olmalı Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe kadar çıkıyor Jant malzemesinin dayanıklılığı da önemli bir faktör Özellikle ülkemiz yol şartları göz önüne alınacak olunursa, jantın sağlamlığı daha da önem kazanıyor Çünkü kalitesiz bir jant, darbelere dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabiliyor Çelik ve hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar, motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor Alüminyum, çelik, titanyum, magnezyum ve son alarak da karbonfiber malzemesinin de katılımıyla farklı ağırlık ve dayanıklılıkta üretilen jantlar, tek ya da çok parçalı olabiliyor
Çok parçalısı daha avantajlı
İki veya üç parçadan oluşan bir jantın, tek parçalıya göre önemli bir avantajı, daha sağlıklı ve tamir edilebiliyor almasıdır Herhangi bir darbe nedeniyle jantın kenarı hasar hasar gördüğünde, sadece o parçanın değiştirilmesi mümkün oluyor Ancak tek parçalı bir jant zarar gördüğünde yenisiyle değiştirmek gerekiyor Çok parçalı jantın bir diğer kolaylığı, her tip otomobilde kullanılabilmesi
Farklı ölçülerdeki ara parçalar kullanılırken, jantın ka, jantın karosere göre içeri veya dışarıya doğru konumlanması sağlanıyor Böylelikle iz genişliği de değiştirilerek, otomobilin yere tutunma gücü artırılıyor Jantın göbeği olarak adlandırılan bölüm de yine lastiklerin öz genişliğini etkiliyor Uluslar arası olarak ET harfleriyle simgelenen ofset değeri, jant dış kenarının (O çizgisi) poryaya olan uzaklığını ifade ediyor
Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmaması Türkiye'de hem yerli hem de ithal birçok jant markası var Jantların TSE standartlarına uygunluk belgesi mutlaka olmalı
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir