1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Marş Sistemi

Gönderilme zamanı: 21 Eyl 2008, 16:06
gönderen moments
Görevi, motora ilk hareketi vermektir Bunu marş motoru sayesinde gerçekleştirir Marş motoru elektrik enerjisini hareket enerjisine çevirir Hareket için ilk enerjiyi akümülatörden alır Marş motoru hareketini volan dişlisine iletir Volan dişlisi de krank milini harekete geçirerek motoru çalışmasını sağlarSürekli olarak marş yapma süresi 10-15 sn’dir 10-15 sn den fazla marş yapılırsa akü boşalır
Motor çalışırken marş yapılmaz Eğer yapılırsa marş ve volan dişlileri zarar görürMarş durumunda marş motoru dönmüyorsa sorun akümülatörün zayıflamasından kaynaklanır

MARŞ MOTORUNUN ÇALIŞMA PRENSİBİ
Sabit manyetik alan içerisindeki iletkenden akım geçirildiğinde iletken hareket eder ; marş motoru bu fizik kanununa göre çalışır Marş motoru sabit manyetik alanı içerisindeki ikaz sargılarıyla yapar endüvi ise burada iletken pozisyonundadır ve marş motorundan akım geçmeye başladığı andan itibaren endüvi hareket etmeye başlar ve bu hareket sayesinde pinyon dişli volanla kavraşarak motora ilk hareketi verir



MARŞ MOTORUNUN YAPISI VE PARÇALARI
Marş motoru ikaz sargıları, endüvi, selenoid, pinyon dişli, fırçalar, gövde, ön kapak , arka kapak bu parçalardan oluşur

İKAZ SARGILARI: Bataryadan gelen akımla marş motoru içerisinde manyetik alan oluşturan parçadır Yapısı ise iletken tellerin üst üste sarılmasıyla yapılan devre elemanıdır

ENDÜVİ: Marş motorunun içerisinde bir demir mil üzerine sarılmış tellerden oluşmuş devre elmanıdır İkaz sargılarının oluşturduğu manyetik alanın etkisinde kalarak döner


SELENOİD: Selenoid marş motorunun ilk hareketi esnasında pinyon dişliyi krankla kavraştıran devre elmanıdır İçerisindeki itici ve tutucu bobinler sayesinde olur