Az yakıtla çok yol gitmek

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Az yakıtla çok yol gitmek

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 14:59

Resim
Nasıl az yakıtla çok yol gidersiniz
Atmosferik (turbo kompresör vb aşırı doldurma düzeneği bulunmayan) motora sahip benzinli araçlarda nasıl az yakıtla (veya aynı yakıtla diyelim) çok yol gidersiniz ?

Gaz pedealı kullanma sanatı ve birkaç küçük teknik bilgi aracınızın teknik verilerinde belirtilen en düşük tüketimi yakalamanıza hatta dahada aşağıya çekmenize yardımcı olacaktır

İzmir - Bursa arasındaki 350km lik yolu 2001 model 1,6 ile 18 lt benzin harcayarak (yol bilgisayarı verisidir) geçiyorum Ölçümü araçta klima açık bagaj tam dolu (500lt) ve 2 kişi varken yaptım

Toplam yol yaklaşık 350 km
100km ortalama tüketim 5,1lt (bursa girişe kadar+Manisa Sabuncubeli tırmanmasını saymazsak 4,7 lt civarı ortalama yapabileceğimi düşünüyorum)
Lt bazında tüketim 18 lt
ortalama hızım 80 - 100 arası tırmanma şeritleri + uzun düzlüklerde 3000d/dak geçirmeden 110 - 115 yapıyorum
-----------------------------------------------------------------
Gelelim işin sırrına ;

* Sabır kesinlikle şart
* Teknik açıdan tam sorunsuz bir araç (bakımları düzenli yapılan vb) eğer varsa araç yol bilgisayarı

KALKIŞLAR ;

- Gayet sakin patinaj vb yapmadan kalıp 3000 3500 devir arası 2 vitese atın

- aracın kütlesini hissetmeye çalışın, araç kaltıktan sonra tam gaz* ile hızlanmaktan kaçının (trafik şartları uygunsa)

- 3500 devri geçilmemesi gereken sınır kabul edin

- Vitesleri seri ve devrinden önce büyütün (bu noktada aracı zorlamayın her vites büyütmeden sonra devri 1500-1750 civarına düşecek şekilde ayarlayın)

DÜZ GİDİŞ - EĞİM - İNİŞ ;

- Sabırla kalktıktan sonra tam 90 da hızı sabit tutmaya çalışın

- Gaz pedalında o hızda öyle bi yer bulunki motor viteste boşa çalışşın(ne hız düşsün ne hızlansın)
- Anlık hız değişimleri için pedala çok hassas basıp hızlanmayı hissedin

- Hafif eğim inişlerde aracı Cut off* a sokmadan gaz kesin
- Sert ve makul diklikteki eğimlerde ayağınızı pedaldan kaldırın ve kaldıysa bi üst vitese (mesele uzun eğim tırmandınız,arkası iniş çıktı , oraya kadar 4 le geldiyseniz 5 e) alın

- Arka arkaya gelen iniş çıkılşlarda sabırlı olun sertçe olmadan gaz verip hızlanın diğer taraftan inerken bu yaptığımı telafi ederim mantığı güdün

- Ani gaz haraketlerinden kaçının (gaza basma kısmı için söylüyorum)

- Trafiği takib edin makas yediğinizde gaz konumunuzu değiştirmeyin emin olun hızlı gittiğini düşündüğünüz heriften en fazla 10 dakka önce ve enaz 20 ytl kardasınız

DURMA;

- Normal duruma işlemini gerçekleştirin,ama yol müsayitse boşa almak yerine son ana kadar gaz geserek cut off a gidebilirsiniz

Dipnotlar;

* Cut off = modern injeksiyonlu arabalarda motor belli bir devrin üstündeyken gaz tamamen çekildiğinde araç yakıt püskürtmez

* Tam gaz = kimi kaynaklarda tam gaz hızlanmanın faydaları konuşulmuştu
ama ben bi fatk göremedim

----------
Aslında turbo + idareli tork tüketimi vb olaylarıda teknikler değişiyo ama
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir