Temel Drift Teknikleri !!!

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Temel Drift Teknikleri !!!

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 14:43

Resim
Temel Drift Teknikleri !!!

Drift ilk olarak Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift’ten bahsediyoruz Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor , her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor

Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif’te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte

Umarım yardımcı olur,
Ayrıca Driftte puanlama nasıl oluyor,D1 yarışlarında yan giderek nasıl birinci oluyorlar maksat çizgiyi önde bitirmek gibi düşünen arkadaşlarımız vardır,konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için drift box'a bir göz atmalarını istiyorumBu box araca bağlanıyor ve drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı,hızını,drift anında ortaya çıkan g kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyorİşte japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet buBu sayede sürücünün yaptığı drift analiz ediliyor ve en yüksek puanı alan - ki Kazama-san bu işin üstadı - birinci oluyor

TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ

EL FRENİ ( E-Brake Drift)
Bu en temel tekniktirViraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülürAracın burnu viraj içine doğru çevrilirDebiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlarArdından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilirBu teknik el freni çekemeye benzetilebilir
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir

GÜÇ İLE (Power Over)
Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanırBundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilirBu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir

SAVURMA
Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir Daha sonra oluşan sekme etkisi ile birlikte araç viraj yönüne çevrilirBu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir

DEBRİYAJ TOKATLAMAK
Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır

LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalırKayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilirGereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir