
Nıtrous oxsıde yanıcı ve patlayıcı olmayan, soluduğumuz havanın çok daha yoğun bir biçimidir Daha fazla yakıtın yanabilmesini sağlayan ve ekstra oksijenin ilavesine kolaylık sağlayan özel bir gazdır
Güç nıtro' dan değil benzinden elde edilir Basit olarak nıtro aynı zaman dilimi içerisinde daha fazla yakıt yakmamızı sağlar ve bu da artı beygir gücü demektir Nitrous Oxide Sistemi'nin çalışma prensibi ve mantığı, emme manifoldundan içeri daha fazla ve soğuk hava alınabilmesini sağlamaktır Basınçlı bir tüp içerisinde bulunan nitrojen ve oksijen gazı, otomobil içerisinde bulunan bir düğme ile kontrol edilerek istenildiği zaman aktif hale getirilebilir
Sistem çalıştırıldığı anda, tüpün içinde soğumuş ve hacimce küçülmüş hava motora daha rahat ve miktar olarak da daha fazla girebilmektedir İçeri girince, motorun sıcaklığıyla genleşen havaya, aynı anda fazla miktarda da benzin takviyesi yapıldığında, silindirler normalde alabileceğinden daha fazla hava ve benzin karışımı aldığı için daha güçlü bir patlama olur ve daha yüksek bir güç oluşur
Nos sistemlerinde aracın bazı destekleyici parçalarının değişmesi gereklidir Örneğin benzin yakıt oranının düzenlenebilmesi için elektrikli benzin pompası kullanılması şarttır NOS modifikasyonunu yapan çoğu tuning firması bu sistemi ancak "tam gaz" durumundayken açılacak şekilde ayarlarlar Bu sayede herhangi bir unutkanlık sebebiyle üzücü bir kazaya sebep olunması önlenmiş olur
Nos, insanların tercihleri ve araç özelliklerine uygun bir şekilde yapılır Araçların mekanik bölümleri bizlerin yaptığı diğer modifikasyon işlemlerini kaldırabilecek niteliktedir, fakat nos'un kuvveti doğru şekilde kullanılmadığı takdirde aracın aktarma organları (debriyaj, diferansiyel, şanzıman) veya motor üniteleri zarar görebilir Çok önemli bir nokta da Nos'un açık kalma süresinin 5-8sn civarlarında olması gerektiğidir Aksi taktirde 'fazla güç göz çıkartmaz mantığı' tersine işleyebilir
Ne demişler, herşeyin azı karar, çoğu zarar
Nos, genelde 1viteste kullanılmaz Zira 1 vites oranı zaten çok kısa olduğu için çoğu arabanın gücü 1vites için yeterlidir Hatta patinaj yaptırmamak için gaza tamamen basmazsınız bile İşte bu durumda Nos sisteminin de kullanımı anlamsızdır Patinaja maruz kalmamak için Nos ancak 2 veya 3 viteslerden sonra kullanılır Birden bire artan performansın, aracı sizin kontrolünüzden dışarı çıkaramayacağı durumlarda yani Yoksa 1 veya 2 viteste bir arabayı zaptetmesi (sonuna kadar gaza basıyorsanız) biraz zor olabilir