Subap Sistemi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Subap Sistemi

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 13:49

Supap Fincanı (Kadehi)
Supap fincanı supaplarla egzantrik milinin bağlantısını sağlar Milin yukarı itmesi ile supaplar açılır
Motor yağı fincan gövdesine basınçla gelir İç pistonun dibindeki küçük delikten pistonun altına geçer Yağ itici çubuğa gelinceye kadar pistonu iter Egzantrik mili supab fincanını kaldırınca basınç iç pistona uygulanmış olur, bu pistonda yağı küçük delikten içeri itmeye çalışır, fakat küçük bir engelleyici supap buna izin vermez
Üst Kapak
Üst kapak silindir kapağının üzerini örter Silindir kapağının üzerinde supap yayları, kollar, supap kaldırıcılar, itici çubuklar ve OHC motorlarda egzantrik mili bulunur Üst kapak supap ayarı için sökülebilir İçinde belli bir basınçla yağ dolaştığı için üst kapak yağ sızdırmazlığı için önlem alınmalıdır çinkiü motordaki yağ kaçaklarının çoğu üst kapak kaynaklıdır
Eski arabalarda üst kapak zamanla vidaların kuvvetli sıkılmasıyla eğrilmiş olabilir Bunun sebebi çok ince sactan yapılmış olmasıdır
Kontrol için üst kapak sökülür conta çıktıktan sonra tekrar silindir kapağının üzerine koyup bakılır Kapak düz oturuyorsa sorun yoktur Döküm kapaklarda eğrilme varsa atılmalıdır, sactan yapılmış kapaklar tekrar düzeltilebilir
Üst kapak contasının sıkıştırılmış bir görünümü varsa, bu bazı noktalarda sızdırmazlık görevini görmediği anlamına gelir Sonucunda motorun yanlarından akan yağlar kötü bir görünüm ortaya koyar Kimi üst kapaklara üzerlerinde başka parçalar olduğu için erişim güçtür
Bazı kronikleşmiş sızıntılar iki tane üst kapak contasının yapıştırılıp yerine monte edilmesiyle giderilebilir
Supap Port ’u
Supap portları silindir kapağındaki deliklerdir Emme portlarından yakıt karışımını alırlar egzos portlarıda egsozu dışarı atar
Supapların görevi Supap Portlarını açıp kapamaktır Eğer protlar hep açık kalırsa yanma odasında patlayan yakıt portlar yoluyla çıkar Patlama pistonu aşağı itebilmek için hep yanma odasında tutlmalıdır Supaplar doğru zamanda açılıp kapanmak üzere ayarlanmıştır Biri yakıt ve hava karışımını içeri alır (emme supap) ve kapanır Yakıt patlayıp pistonu aşağı ittikten sonra diğer supap egsozu dışarı atar
Supap Kayıtları
Supaplar supap gövdesi tarafından dik tutulurlar Supap gövdesi, supabın uzun ve düz olan tarafıdır, aynı çiçeğin gövdesi gibi Silindir kapağında supap gövdeleri için delikler bulunur Yıpranmış supap kayıtları yanma odasına yağ girmesine sebep olur ve sonucunda aracın egsozundan mavi duman çıkar
Supap Yayları
Supap yayları, supaplar egzantrik tarafından açılana kadar pozisyonlarını sıkıca korusunlar diye kullanılırlar Egzantrik döndükten sonra (basınçı serbest bırakır) yaylarda supapları kapar
Supap Lastikleri
Supap lastikleri supap gövdesinin sonuna doğru bulunur Görevi fazla yağın supap kayıtları ile supap gövdesi arasına girmesini engellemektir
Egzantrik Mili (Camshaft)
Egzantrik mili (camshaft), egzantrik zinciri veya triger kayış tarafından hareketlendirilen ve üzerinde tümsekleri bulunan bir şafttır Direk veya bazı parçalar ile emme (yakıt) ve egsoz supaplarını açıp kapamaya yarar
Supap İticileri
İticiler egzantrik milindeki kuvveti supaplara iletmeye yarar İticiler bulundukları pozisyondan aldıkları kuvveti supap gövdesinin açılma hareketi için kullanır
Piyanolar
Piyanolar iticideki kuvveti supaplara iletir
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 9 misafir